Gamifikacja i edukacja

News

Powszechnie wiadomo, że edukacja jest kluczem do każdego udanego działania. Edukacja napędza gospodarkę. Napędza społeczeństwa i jest odpowiedzialna za rozwój tak wielu różnych dziedzin, które wpływają na nas na co dzień.

Jednak przy tym, jak technologia rozwija się każdego dnia, bardzo łatwo jest młodym ludziom rozproszyć się i znudzić lekcjami w szkole. W rezultacie możemy zauważyć względny spadek wskaźnika wydajności zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

Mówiąc wprost, lekcje w szkołach i na uczelniach nie są wystarczająco ciekawe. W związku z tym ludzie w bardzo szybkim tempie odwracają się od edukacji. Stworzyło to potrzebę stworzenia nowych bodźców wizualnych dla edukacji, w celu sprowadzenia uczniów z powrotem poprzez zapewnienie im interesujących lekcji. Dlatego właśnie gamifikacja i edukacja są ze sobą całkowicie powiązane.

Gamifikacja to wykorzystanie projektowania i mechaniki gier do wzmocnienia kontekstów nie związanych z grą poprzez zwiększenie uczestnictwa, zaangażowania, lojalności i konkurencji. Metody te mogą obejmować punkty, tablice liderów, bezpośrednie konkursy oraz naklejki lub odznaki i można je znaleźć w tak różnych branżach, jak indywidualna opieka zdrowotna, handel detaliczny i oczywiście edukacja.

Gry mogą z pewnością uczynić rzeczy o wiele bardziej interesujące dla małych dzieci. Dodanie gier do edukacji zwiększy ich wydajność i z pewnością sprawi, że lekcje w szkole będą o wiele bardziej interesujące. Z tego powodu powstało wiele platform gamifikacyjnych, których celem jest ulepszenie lekcji szkolnych i zwiększenie wydajności uczniów.

Projekty europejskie mające na celu poprawę edukacji dla wszystkich, podchwyciły znaczenie gamifikacji w edukacji. W rezultacie, widzimy więcej niż wystarczająco dużo projektów unijnych, które wykorzystują metodę gamifikacji, aby upewnić się, że będą w stanie stworzyć najbardziej interesujące materiały edukacyjne, które będą wykorzystywane przez uczniów w szkole i na bardziej zaawansowanym poziomie, na uniwersytetach.

Jednym z takich projektów jest GEM- Gamification Methods for Educational Management'' Specyficzny kontekst tego projektu związany jest z brakiem zdolności formalnych systemów edukacyjnych do rozwijania metod uczenia się, które okazują się być atrakcyjne dla młodych ludzi, a także z szansą, jaką daje edukacja pozaformalna w celu zbadania innowacyjnych i dostosowanych metodologii dla edukacji młodzieży, metod, które mogłyby być przekrojowe i rozszerzyć się również na edukację formalną. W ciągu ostatnich 4 lat Komisja Europejska wspierała różne inicjatywy i projekty badające dziedzinę gier i gamifikacji jako metodologii wsparcia dla edukacji lub innych dziedzin.

W 2016 roku Komisja Europejska ogłosiła trzy zaproszenia do składania wniosków w ramach H2020 ICT: wspieranie transferu technologii informacyjno-komunikacyjnych do europejskich branż kreatywnych, pobudzanie synergii między artystami, osobami kreatywnymi i technologami oraz Gamifikacja w różnych dziedzinach.